Instanapló 11. rész

Folytattam azoknak a képeknek az “elhasználását”, melyeket elkészítettem korábban. Mindezt azért, mert sok magyarországi céges fiók felett ülő döntnök jut erre az elhatározásra. Mit tehet ilyenkor egy gondos admin?

Gyógyír a rossz képek közreadására

Azt játszottam el, hogy a képzeletbeli cég vezetése kérte a képek közreadását, mivel munka van benne, így hát akkor legyen valami eredménye is. Tudjuk, hogy van ilyen. Mellesleg azért is jó “ellőni” ezeket a képeket, mert így nincs meg a kísértés a későbbi felhasználásukra és legalább rákényszerülök az új képek megalkotására.

Mit tehet egy insta-admin, hogy a rossz képek hatását ellensúlyozza? Nekem erre egy két lépésből álló taktikám van.

Először is szorgalmasan elkezdek követni másokat. Lehetőleg olyanokat, akik a célcsoportomhoz tartoznak, valamint a követettjeik száma magasabb a követőszámuknál. Az ilyen fiókok valószínűbb, hogy viszonozzák a követést és a kedveléseket. Amikor valakit elkezdek követni, akkor 3-4 képét kedvelem is, ezzel is jelezve azt, hogy aktív vagyok, lehet velem számolni, hiszen viszonzok. Az új követések csak akkor jelentenek megoldást a tapasztalataim szerint, ha nagyjából a fiók pillanatnyi követőivel azonos számban történnek meg.

A másik megtehető lépés a követőim profiljának a felkeresése és az eddig nem kedvelt képeik kedvelése. A viszonosságban reménykedhetek, így nem omlik össze a fiókom egyik mutatója sem.

Mindez persze elég sok idő, nem is ok nélküli tehát az a közmondás, miszerint “a jó munkához idő kell, de a rosszhoz még annál is több“.

Gyógyír és a számok

Amint látható, a pocsék képek ellenére is 11 új követőm lett és a mutatóm valamilyen ingadozás ellenére is megmaradt az eddigi szinten (legalábbis lehet így tekinteni). A 11 új követőt 59 új követéssel értem el, ami ismét igazolta az insta viszonzási arányát. Ha mindenféle taktika nélkül követek és kedvelek, akkor 5-10 százalékos a viszonzás, a tudatos cselekvés azonban 15-20 százalékos viszonzást jelent. Én ebben az esetben tudatos voltam és ez jelent meg a számokban is (ennek köszönhetőek a “jó számok”, nem pedig a képeknek).

A 8. instanaplóban említettem, hogy a rossz képeket is el lehet adni sikerként, de vannak számok, melyeket nem lehet becsapni. Vajon ebben az esetben sikerült átverni önmagamat?

Akkor
(1) az általam használt mutató,
(2) az egy képre érkező kedvelések száma és
(3) a profilmegtekintések száma
jelezte, hogy a képek valójában nem sikeresek.

Most a mutatóm lassú csökkenésre váltott, vagyis jól működött. A profilmegtekintéseknek meg kellett volna ugrania a sok új követés miatt, ez azonban nem történt meg. Sőt! Folytatódott a csökkenés! Az egy képre jutó kedvelések száma a sok új követő és az általam kedvelt sok képnek köszönhető viszonzás miatt azonban nem jelezte a kudarcot.

Vagyis ismét kiderült, hogy az általam használt mutató jelzi a bajt, ahogyan a profilmegtekintés is. Számomra ezért ez a kettő jelzés nagyon hiteles, legalábbis a legtöbb esetben. Ezt a két mutatót azonban egy az insta világában nem otthonosan mozgó ember nem érti, így szervezeti döntnökök elé ezt bonyolult elvinni (ugyanis ha eléjük tárom, akkor meg kell velük értetni mennyire fontos ez a két szám, de a többi szám sikere miatt ideiglenesen “vakok” lehetnek).

Van amikor jobb ezt elkerülni

Egyébként kerültem olyan helyzetbe alkalmazottként, amikor a céges vezetés utasított a vezetők által megszeretett képek publikálására. Egyikük sem rendelkezett saját instával, így hiába érveltem a képek ellen, nem akarták elfogadni (pontosabban a képek elkészítője védte a képeit és neki nagyobb volt a személyes befolyása a vezetőségnél). Végül nem az itt leírt utat követtem, bár megtehettem volna, hanem kiléptem, mivel nem akartam állandóan tüzet oltani.

A rossz képek közreadására adott utasítás ugyanis azt jelezte nekem, hogy erre bármikor sor kerülhet és majd mindig kozmetikázni kell a statisztikán, mert a vezetés nem akarja látni azokban a döntése negatív minősítését. Kisakkozható volt, hogy a “jó számok” további silány képeket hoznak majd elém, hiszen a képek alkalmatlansága a “varázslat” miatt nem derülne ki, vagyis insta-adminság helyett állandóan “varázsolnom” kell, aminek nem láttam az értelmét, hiszen egyszerűbb eleve jobb képeket készíteni. Ezen mindig el kell gondolkodni, mert a rossz képekkel dolgozó fiók egy hatalmas lufivá képes fejlődni és az veszít, akinél váratlanul kidurran.

A kidurranás egyik lehetséges módját Magyarországon is sokan megélték. Nagy követőszámmal rendelkező celebek fiókjáról derült ki ugyanis az, hogy rengeteg indiai vagy pakisztáni követőjük van. Önmagában ezzel nem is lett volna baj, csak az esetükben a tartalom eléggé nyelvhez és kultúrához kötött volt, tehát indiaiak, pakisztániak akkora tömegben nem jelenhettek volna meg a rajongóik között.

El tudom képzelni, hogy a sok-sok indiai és pakisztáni követőt egy korábbi admin szerezte a celebeknek, de az éppen akkori kezelőknek kellett magyarázkodniuk, akik talán soha nem oldották volna meg így a követőszerzést. Ezért kell minden ilyen döntéskor átgondolni a lehetséges következményeket és bátornak kell lenni nemet mondani!

Most mégis máshogy döntöttem, mert meg akartam mutatni az ilyen varázslat “eredményét”. Íme a bizonyíték arra, hogy rövidebb távon működik és eladható “statisztikai” sikernek a rossz képanyag is:

A 14. kép után

  • Követők száma: 68, én 275 fiókot követek (összesen 116 profilmegtekintés volt)
  • Képekre kapott kedvelések száma: 245 darab
  • Kedvelések és a képek hányadosa: 18,14
  • Kedvelések átlaga és a követők hányadosa: 0,27

A 15. kép után

  • Követők száma: 73, én 279 fiókot követek (összesen 109 profilmegtekintés volt)
  • Képekre kapott kedvelések száma: 283 darab
  • Kedvelések és a képek hányadosa: 18,87
  • Kedvelések átlaga és a követők hányadosa: 0,26

A 16. kép

  • Követők száma: 76, én 306 fiókot követek (összesen 109 profilmegtekintés volt)
  • Képekre kapott kedvelések száma:  303 darab
  • Kedvelések és a képek hányadosa: 18,94
  • Kedvelések átlaga és a követők hányadosa: 0,25